Hem dic angel avila, soc de sant Jaume d’enveja un petit
poble del delta de l’ebre, Catalunya. Vaig neixer el 3 de gener del any 2004 a l’hospital verge de la cinta
de Tortosa baix ebre.
Soc el petit de 3 germans d’una familia de mecanics i jo el
meu vlog el fare dels motors i els vehicles ja que es la meva passio.
Automòbils de vapor
La història de l'automòbil es remunta a l'any 1769 amb la creació de vehicles propulsats amb màquina de vapor capaços de transportar passatgers.
En els automòbils de vapor la propulsió la proporciona un motor de vapor:
L'Obéissante de 1873 La Mancelle de 1878 La Marie-Anne de 1879
La Nouvelle de 1880 La Rapide de 1881 Mail-coach d'Amédée Bollée del marquis
Serpollet biplaça de curses Automòbil de vapor White (1909)
Tipus H (1902)
Automòbils elèctrics
Els primers models d'automòbils elèctrics combinaren les prestacions dels motors elèctrics i la capacitat de les bateries o acumuladors elèctrics. Eren silenciosos, fàcils d'engegar i conduir, i no produïen fums.L'evolució de les primeres marques de cotxes i mes importans de l'antiguitat:
COTXES CLÀSSICS DE WOLKSWAGEN
Volkswagen s’ha convertit en un dels grups automobilístics més grans i respectats de la història, però també és una de les marques més interessants que trobem en l’actualitat.VW és capaç de presentar avui en dia vehicles que es diferencien de la resta de la competència, a causa de que compten amb una llarguíssima trajectòria com a fabricant de la qual han pogut anar aprenent. La seva aposta consolidada, al llarg dels anys, per la qualitat, l’eficiència, la tecnologia, la robustesa i la modernitat, han aconseguit per la companyia alemanya un saber fer que sens dubte els permet oferir alguns dels millors models del mercat.
Repassem la història dels clàssics de Volkswagen per poder comprendre d’on vénen i cap a on es dirigeixen.
Clàssics en l’àmbit de les furgonetes
Volkswagen sempre ha apostat per múltiples tipus de vehicles alhora per intentar donar resposta a les necessitats de diferents tipus de persones.En l’àmbit de les furgonetes ens trobem amb un dels grans clàssics de Volkswagen. Es tracta de la Volkswagen Kombi, un tipus de fugoneta que va esdevenir tota una icona del moviment hippy que va tenir molta força durant els anys 50 i 60. Es tracta d’una furgoneta que realment va ser revolucionària en la seva època, ja que comptava amb un estil de conducció molt semblant al d’un utilitari però alhora tenia una gran grandària de càrrega.
El Golf, un clàssic que neix en els anys 70
L’any 1974 neix el Volkswagen Golf, no solament un gran clàssic de Volkswagen que encara avui dia se segueix fabricant, sinó que neix tot un emblema de la marca alemanya, un dels vehicles que més beneficis els ha reportat. Un cotxe que va suposar tota una fita en el món de l’automoció ja que va crear tot un nou segment de cotxes que van tractar d’imitar l’èxit del Golf.
Volkswagen Passat, la berlina clàssica reinterpretada per Volkswagen
Volkswagen havia de fer la seva aportació al segment de les berlines, i el Volkwagen Passat va ser la seva resposta. Un vehicle que també segueix fabricant-avui dia i la primera versió va veure la llum l’any 1973. Aquest cotxe s’ha consolidat com una resposta a com hauria de ser un vehicle elegant, familiar i que permeti a més de resultar completament segur i eficient.
L’escarabat, el clàssic de Volkswagen per excel·lència
Si hi ha un cotxe que realment podem anomenar clàssic entre tots els de Volkswagen, aquest és és l’escarabat. Un cotxe que ha estat un autèntic èxit de vendes i que ha superat totes les expectactives del fabricant. Es tracta d’un cotxe que amb una estètica molt particular no va parar de vendre al llarg dels anys a un ritme realment elevat. Per fer un homenatge a aquest gran clàssic.
Història del Renault R4
A la fi dels anys 50 i començament dels 60, Renault buscava donar un cop sobre la taula a través d’un model que li permetés fer front al que, ja en aquell temps, era un èxit de vendes: el Citroën 2CV, que havia llançat Citroën l’any 1948 i que havia obert a Europa el camí que havien de prendre els fabricants si volien llançar al mercat autèntics èxits de venda que fossin comprats de forma massiva pels usuaris.
Renault R4
Citroën és una altra marca francesa i això va propiciar potser encara més la competència entre ambdues de cara a buscar nous models. Va ser llavors quan Renault, amb el dissenyador Robert Barthaud al capdavant, va aconseguir dissenyar un nou concepte, el R4, que s’esforçava en oferir un disseny certament innovador, un preu ajustat en un mercat en el qual el preu realment era important.
LA HISTÒRIA DE SEAT (1950-2010)
Anys 50:
El 13 de noviembre de 1953 neix el primer model de SEAT: el SEAT 1400.
Anys 60:
El llançament del SEAT 850, primeres exportacions i la producció assoleix el milió.
Anys 70:
Aquest any es llança el model 128, l’últim model SEAT amb un nom numèric.
Anys 80:
El llançament d’un nou model, el SEAT Panda, té un impacte enorme en el segment del mercat juvenil.
Anys 90:
El primer model SEAT desenvolupat dins del Grup Volkswagen, el SEAT Toledo, es presenta al Saló de l’Automòbil de Barcelona.
Anys 2000:
El SEAT Ibiza compleix vint anys i des del seu llançament s’han fabricat 3,3 milions d’unitats.
Anys 2010
Llancem el nou León CUPRA, el vehicle fabricat en sèrie més potent de la nostra història.
La nova generació (seat cupra)
La historia de Cupra es una historia plaga de deportivitat i de automóvils humils que lvan aconseguir convertirse en objectes de desig. Sempre baix la tutela de Seat, estos automóvils van intentar de arrimarse a les sensacions de la conducció deportiva a un nou grup de clients.
I aquesta marca a seguit fent nous vehicles mes potents
ttrtyrty
Molts de cotes que no coneixia, molt xulo.
ResponderEliminar